آبشار بادام درختی در بازار به عنوان یکی از مکان های دیدنی در جهان

بادام درختی در بازار جالب اینجاست که با وجود کالری متراکم بودن آجیل، تحقیقات ارتباطی با مصرف آجیل و افزایش وزن را تایید نمی کند. در واقع، آنها با افزایش وزن کمتر و خطر کمتر چاقی مرتبط هستند، احتمالاً به این دلیل که محتوای چربی و فیبر به بهبود احساس رضایت و سیری کمک می کند.

شواهد محدودی برای بررسی مصرف بادام در جمعیت های بزرگ وجود دارد.

کارآزمایی‌های کنترل‌شده کوچک‌تر به‌طور خاص بادام را بررسی کرده‌اند، اما مطالعات مشاهده‌ای بزرگ‌تر به بررسی آجیل‌ها به‌طور کلی تمایل دارند، زیرا مصرف آجیل‌های جداگانه در جمعیت نسبتاً کم است.

مطالعات مشاهده‌ای که در مورد مصرف آجیل‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را در افرادی که حداقل چهار بار در هفته آجیل می‌خورند، به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهند.

کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی‌شده و کنترل‌شده کوچک فواید ثابت رژیم‌های مکمل با آجیل – از جمله بادام – را در کاهش کلسترول تام و LDL در خون یافته‌اند.

بادام

یک مطالعه اپیدمیولوژیک بزرگ بر روی متخصصان بهداشتی که مصرف کلی آجیل را مورد بررسی قرار داد، نشان داد که آجیل های درختی از جمله بادام که دو بار یا بیشتر در هفته خورده می شوند با 13 درصد کمتر خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و 15 درصد کمتر خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب مرتبط است.

یک مطالعه آینده‌نگر بزرگ دیگر روی بزرگسالان سوئدی نشان داد افرادی که 1 تا 2 بار در هفته آجیل می‌خورند، 12 درصد کاهش خطر ابتلا به اختلالات ضربان قلب به نام فیبریلاسیون دهلیزی و 18 درصد کاهش خطر در صورت مصرف 3 بار یا بیشتر در هفته دارند.

با بزرگسالانی که آجیل نخوردند. همچنین خطر نارسایی قلبی در افرادی که 1 تا 2 بار در هفته آجیل مصرف می کردند در مقایسه با افرادی که آجیل مصرف نمی کردند، 20 درصد کاهش داشت.

متاآنالیزها نشان داده‌اند که مصرف بیشتر آجیل با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان کل و مرگ و میر ناشی از همه دلایل مرتبط است. این مطالعات نتایج متناقضی در نشان دادن اثر محافظتی مصرف آجیل از دیابت، بیماری های تنفسی، سکته مغزی و عفونت داشتند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.