بهترین فواید میوه کیوی

آیا می دانستید کیوی بومی چین است و میوه ملی این کشور نیز هست؟ این میوه که در اصل در این کشور به نام «یانگ تائو» شناخته می‌شود، میوه‌ای بیضی شکل و قهوه‌ای مات با بافتی مبهم است.

مزایای سلامتی قدرتمند کیوی شامل بهبود مراقبت از پوست و سلامت قلب و عروق است. همچنین ممکن است به کاهش خطر بی خوابی، برخی از انواع سرطان، دژنراسیون ماکولا و دیابت کمک کند. با توجه به ترکیبات غنی از فلاونوئید موجود در کیوی، در دوران بارداری نیز کمک می کند و باعث جذب آهن در بدن می شود. علاوه بر این، خواص ضد میکروبی کیوی در برابر طیف وسیعی از عوامل بیماری زا محافظت می کند و سیستم ایمنی را تقویت می کند.

کیوی یک توت خوشمزه است که روی درخت انگور چوبی و دوقلو رشد می کند. همچنین به عنوان انگور فرنگی چینی شناخته می شود، متعلق به جنس Actinidia است که شامل حدود 60 گونه است. در سطح جهانی، پرمصرف ترین گونه های “فازی” و “طلایی” هستند. [1]

خمیر داخلی کیوی یک گوشت زنده و سبز روشن با الگوی درخشانی از خوشه های رنگ روشن تر است که دارای چند دانه سیاه و خوراکی ریز است. کیوی طعمی منحصر به فرد و تند با بافتی نرم و کرمی دارد.

واقعیت جالب: پس از بررسی نام‌های متعدد، سرانجام این میوه به افتخار پرنده ملی نیوزلند تبدیل شد – ظاهر کوچک، مبهم و قهوه‌ای آن شبیه پوست پوست پرنده کیوی قهوه‌ای بدون پرواز است.

تغذیه کیوی
بر اساس پایگاه داده ملی مواد مغذی USDA، کیوی منبع عالی ویتامین C (اسید اسکوربیک) است. سایر ویتامین ها از جمله ویتامین A، فولات، ویتامین E و ویتامین K نیز در این میوه وجود دارد. تجزیه غذایی کیوی همچنین شامل مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم، منیزیم و فسفر است. همچنین حاوی آنتی اکسیدان و فیبر غذایی است. [3]

یک وعده 100 گرمی کیوی خام حدود 61 کالری و 15 گرم کربوهیدرات دارد.

فواید کیوی برای سلامتی
محبوبیت روزافزون کیوی به ترکیب شگفت انگیز، ظاهر منحصر به فرد، طعم و دارایی های غذایی آن اعتبار می بخشد. فواید میوه برای سلامتی شما ممکن است شامل موارد زیر باشد. [4]

علائم آسم را کاهش می دهد
به دلیل محتوای آنتی اکسیدان و ویتامین C زیاد در کیوی، برای کاهش علائم آسم شناخته شده است. ممکن است عملکرد ریه ها را بهبود بخشد و همچنین از خس خس سینه در کودکان جلوگیری می کند. هنوز با قاطعیت ثابت نشده است زیرا بسیاری از افراد نیز اثرات نامطلوبی را پس از مصرف کیوی مشاهده کرده اند. قبل از هر اقدام جدیدی حتما با پزشک خود مشورت کنید. [5]

سلامت روده را ارتقا می دهد
کیوی مواد مغذی ارزشمندی را برای حفظ سلامت سیستم گوارش ثابت می کند. این یک منبع خوشمزه از فیبر است که به هضم غذا کمک می کند و سلامت روده را حفظ می کند. دکتر مارگوت اسکینر، در کتاب خود با عنوان «فعال‌های زیستی در میوه‌ها: فواید سلامتی و غذاهای عملکردی» می‌گوید که کیوی در حال حاضر به‌خاطر خواص ملین قوی‌اش شناخته شده است، که توسط مطالعات بالینی کنترل‌شده تأیید شده است. [6]

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.