گیلاس روز باعث گیاه خوار شدن کوسه ها شد

دو گونه مختلف از گیلاس وجود دارد : نوع اول گیلاس روز میوه های شیرین تری با خواص تغذیه ای متعدد تولید می کند که می تواند رنگ های مختلفی از سفید تا قرمز و سیاه به خود بگیرد.

گونه دوم میوه های اسیدی بیشتری تولید می کند که برای تولید مربا، آب میوه یا لیکور استفاده می شود. میوه های آلبالو بیشتر به نام های گیلاس سیاه ، آلبالو و آلبالو مورلو شناخته می شوند.

گیلاس شیرین که گیلاس آبدار و شیرین را تولید می کند، Prunus avium نامیده می شود ، نامی لاتین که می تواند به عنوان “گیلاس پرنده” ترجمه شود، درختی متعلق به گونه Rosaceae.

چندین جنس از این درخت گیلاس وجود دارد که میوه های کمی متفاوت تولید می کنند که به نام گیلاس سخت (که گیلاس سخت نیز نامیده می شود ) یا گیلاس لطیف شناخته می شود.

گیلاس بین ماه های مه و ژوئن می رسد ، تنها ماه هایی که در آن امکان یافتن آن به طور گسترده در بازار وجود دارد و برای تولید شیرینی، کمپوت، بستنی، نوشیدنی، لیکور یا صرفاً به تنهایی مصرف می شود.

از طرفی می دانیم: یک گیلاس به دیگری منتهی می شود! رایج ترین انواع گیلاس کشور ما انواع مختلفی از گیلاس را ارائه می دهد که از نظر رنگ، طعم و اندازه متفاوت است.

رایج ترین انواع گیلاس عبارتند از: گیلاس فروویا : این یک نوع نسبتاً گسترده از گیلاس است و به دلیل اندازه بزرگ، رنگ تیره، پالپ سفت و طعم نسبتاً شیرین آن متمایز می شود.

Ciliegia Anella : کالوس آنلا نیز نامیده می شود، پینه ای با رنگ قرمز تند با خمیر سفت و طعم نسبتاً شیرین است. Mora di Cazzano : که به آن دورون دی ورونا نیز گفته می شود، نوعی گیلاس معمولی در منطقه ونتو است. با رنگ تیره، گوشت ترد و طعم شیرینش متمایز می شود.

این میوه ها علاوه بر خوش طعم بودن، برای استفاده در زمینه پزشکی بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند. در واقع، به نظر می‌رسد که آنها میوه‌هایی هستند که سرشار از مواد معدنی و آنتی‌اکسیدانی هستند، همانطور که در پاراگراف‌های بعدی بهتر خواهیم دید.

حال بیایید نگاهی به ارزش غذایی گیلاس بیندازیم . گیلاس: کالری و ارزش غذایی گیلاس به دلیل مقادیر بالای قند و به ویژه فروکتوز و گلوکز، به طور متوسط ​​میوه های کالری بیشتری نسبت به سایر میوه های معمولی در دوره بهار و تابستان دارد.

در واقع، 100 گرم گیلاس حدود 63 کالری دارد. از این نظر باید تأکید کرد که گیلاس‌های مختلف دارای محتوای قند متفاوتی هستند:

بیشتر برای لطیف و دوراسین و کمتر برای میوه آلبالو. شاخص گلیسمی پایین آنها را به میوه ای مناسب برای همه کسانی که رژیم غذایی خاصی را دنبال می کنند تبدیل می کند. با این حال، مانند همه میوه ها، آنها باید در حد اعتدال مصرف شوند.

آنها سرشار از مواد معدنی مختلف هستند، به ویژه مقادیر معرف منیزیم، پتاسیم، مس و ویتامین C را می‌یابیم، در حالی که ویتامین‌های B به‌ویژه وجود ندارند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.